جوانسازی پوست با لیزر در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / جدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوست

جدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوست

جوانسازی و زیباسازی پوست صورت یک روش درمانی زیبایی است. جوانسازی پوست صورت، عمقی مشخص از ساختار پوست صورت را هدف گرفته و به این ترتیب برای درمان مشکلات ایجاد شده در پوست صورت مانند چین و چروک، شل‌شدگی، تغییر رنگدانه‌ها و جای زخم و جراحت باقیمانده بر روی پوست، استفاده می شوند. تکنولوژی لیزر، طیف گسترده‌ای از ابزار را برای جوانسازی صورت ارائه می‌دهد. لیزرها پرتوهای شدید و منظم نور هستند که از نظر میزان شدت تنوع دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بسته به نیاز و فرکانس پرتو لیزر، لیزر می‌تواند از پوست عبور کند، رگ‌ های خونی را ترمیم، به‌آرامی بافت پوست را خشک و جدا ‌کند یا بر روی لایه‌ های عمیقتر پوست کار کند تا فعالیت‌های کلاژن را تحریک کند. از لیزر به شیوه‌ های مختلف برای جوانسازی و رفع افتادگی پوست استفاده می‌شود تا چین‌ و چروک ، اسکار و بسیاری از لکه‌ های دیگر را درمان کند. درمان با استفاده از لیزر ایمن، مؤثر و راحت است.

کاربرد لیزر جوانسازی پوست

از جمله مهم‌ترین و برجسته‌ترین کاربردهای لیزر جوانسازی پوست، می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

مزایای لیزر جوانسازی پوست

  1. نیازی به برش، جراحی و بیهوشی ندارد.
  2. پوست را صاف می کند و حالت طبیعی به آن می بخشد.
  3. نیازی به طی کردن دوران نقاهت طولانی ندارد.

انواع لیزرهای جوانسازی پوست

لیزر co2 فراکشنال

لیزر co2 فرکشنال یکی از دستگاه هایی است که در سال های اخیر برای جوانسازی پوست کاربرد زیادی پیدا کرده است. این دستگاه با تحریک کلاژن سازی روند پیری پوست را به تعویق می اندازد. همچنین برای درمان جای جوش و اسکار بسیار مؤثر می باشد. تعداد جلسات لیزر برای پوست صورت 3 یا 4 بار در ماه باید می باشد. برای برداشتن خال از این دستگاه به صورت دقیق و بدون اشتباه و بدون اینکه جای لکی باقی بماند نیز استفاده می شود. در یک جلسه می توان خال های صورت یا هر قسمتی از بدن را برداشت. چربی و کیست های زیر پوستی را نیز به راحتی می توان با دستگاه لیزر فرکشنال از بین برد.

جدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوست

دستگاه لیزر c & b

دستگاه لیزر c & b دارای دو طول موج مختلف می باشد. هندپیس اوریجینال دستگاه دارای طول موج 1440 نانومتر می باشد. با عمق نفوذ بیشتر باعث تحریک کلاژن سازی و جمع شدن منافذ پوست می شود. نحوه درمان با کرم بی حسی موضعی که حدود 40 دقیقه روی صورت مراجعه کننده باقی می ماند و کاملاً بدون درد و قابل تحمل می باشد.

لیزر CO2

یکی از مؤثرترین روش های درمانی استفاده از لیزر CO2 می باشد. انرژی گرمایی ساطع شده از این لیزر جهت محدود کردن کلاژن هایی که در درم های تحتانی پوست قرار دارد، استفاده می شود. پس از انجام لیزر با استفاده از این روش سطح پوست نرم و محکم می شود. از این لیزر در درمان جای جوش و خال پوستی و زگیل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لیزر اربیوم

با استفاده از لیزر اربیوم خطوط سطحی و چین و چروک های که خیلی عمیق نیستند درمان می شود و لایه های نازک پوست از بین می رود. این روش مناسب افرادی است که دارای پوستی تیره می باشند. همچنین از این لیزر در درمان چین و چروک های ریز پوستی بسیار مناسب است.

نحوه جوانسازی پوست با لیزر

این روش جوانسازی پوست صورت معمولاً با بیحسی موضعی (تزریق بیحسی در محل درمان) صورت می‌گیرد. پزشک پوست برای جوانسازی پوست با لیزر، از لیزرهای مخصوصی استفاده می‌کند. لایه‌های خارجی پوست با استفاده از یک پرتو نور لیزری بخار می‌شوند و پوست زیرین را صاف‌تر و جوان‌تر می‌سازد. در هنگام از بین رفتن لایه‌های قدیمی، رشد سلول‌های پوستی جدید تحریک می‌شود. روش جوانسازی پوست با لیزر بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و زیباسازی پوست با لیزر تا دو ساعت طول می‌کشد و با محدود کردن آسیب گرمایی به پوست به کمتر شدن عوارض کمک می‌کنند.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر جوانسازی پوست

بهترین نوع لیزر برای جوانسازی پوست

یکی از مؤثرترین دستگاه های لیزر برای جوانسازی پوست، لیزر آر اف فرکشنال است. این دستگاه قابلیتهای متعددی در رفع مشکلات پوستی دارد. با استفاده از دستگاه لیزر آر اف فرکشنال می توان جوش و آکنه را از بین برد و جای زخم را نیز برطرف کرد.

جدیدترین لیزر جوانسازی پوست

یکی از بهترین دستگاه های لیزر برای جوانسازی پوست، لیزر اسکارلت است. این روش را در واقع می توان ترکیبی از روش میکرونیدلینگ و فرکانس های رادیویی دانست. به همین سبب نیز در میان متخصصان این حوزه به عنوان بهترین و جدیدترین لیزر جوانسازی پوست شناخته می شود. در استفاده از لیزر اسکارلت، سوزن های ریزی به لایه زیرین پوست هدایت می شوند. سپس از طریق آنها امواج رادیویی به این لایه ارسال می گردد. از این رو در این روش خلاقانه، عوارض احتمالی درمان به حداقل می رسد. متقاضیان می توانند از این روش برای رفع چین و چروک پوستی، افتادگی پوست و بستن منافذ باز پوستی استفاده کنند.

یکی دیگر از لیزرهای مورد استفاده برای درمان مشکلات پوستی، استفاده از لیزر پالس دای است. با توجه به جدید بودن این لیزر، برخی از کاربران در استفاده از آن تردید دارند. این در حالی است که استفاده از این لیزر برای رفع مشکلات پوستی، به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده است. استفاده از این لیزر در رفع ایرادات پوستی، تأثیر شگفت انگیزی دارد.

موارد منع استفاده از لیزر جوانسازی

  1. آکنه و جوش فعال
  2. ابتلا به تبخال
  3. پوست بسیار تیره
  4. چین‌وچروک‌های عمیق
  5. افتادگی بیش از حد پوستی
  6. بیماری‌های خودایمنی
  7. بارداری یا شیردهی

هزینه جوانسازی پوست با لیزر

عوامل مختلفی در برآورد هزینه نهایی جوانسازی پوست با لیزر تأثیرگذار هستند و به نوع لیزر، دستمزد پزشک، میزان مشکل پوستی، تعداد جلسات، منطقه جغرافیایی کلینیک و … بستگی دارد.

عوارض لیزر جوانسازی پوست

پس از انجام روش جوانسازی صورت با لیزر، عوارض جانبی مشخصی در بین بعضی از بیماران به وجود می‌آید. با این حال، این عوارض معمولاً نسبتاً خفیف هستند و در کوتاه‌مدت از بین می‌روند. عوارض جانبی شایع شامل قرمزی پوست، ورم ناحیه درمان شده و التهاب (شبیه احساسی است که پس از آفتاب سوختگی خفیف به فرد دست می‌دهد) است.

برای آگاهی از همه نکات تزریق ژل لب روسی ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پریسا صادقی [ 1402-08-09 ]
برای رفع جای جوش و اسکار آکنه صورت لیزر فرکشنال بسیار عالی جواب میده حتی برای جای زخم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربردهای درمانی و زیبایی لیزر دی اکسید کربنکاربردهای درمانی و زیبایی لیزر دی اکسید کربن

آنچه این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته مقابله با چروکها و پیری پوست و در حقیقت جوانسازی پوست است لیزر co2 فرکشنال یکی از موثرترین دستگاههایی است که این روزها بر سر زبانها افتاده تا با این مسئله به مبارزه برخیزد. ... ادامه مطلب

کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟

جهت پیلینگ کربن لایه ای از کربن مایع بر روی پوست مالیده می شود. این لایه کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می کند. نور لیزر جذب ذرات کربن می شود و وقتی اشعه لیزر از روی منطقه ای کربنی عبور داده می شود، کربن را تخریب می کند و همراه با از بین بردن آن سلول های مرده پوست را هم نابود می کند. ... ادامه مطلب

جوانسازی راه مقابله با پیرشدن پوستجوانسازی راه مقابله با پیرشدن پوست

انتخاب روش مناسب جوانسازی بسته به مشکل مراجعه کننده، رنگ پوست، فرصت مراجعه کننده، توان فرد برای انجام مراقبتهای توصیه شده و بودجه مالی او دارد. ... ادامه مطلب

بهترین راه حجم دهی گونهبهترین راه حجم دهی گونه

اگر در اثر افزایش سن یا رژیم های لاغری بین گونه خارجی و داخلی شما خط افتاده است و در عین حال تمایل دارید بدون صرف وقت ،سریع به گونه های خوش فرم و بر جسته دست پیدا کنید، پیشنهاد ما به شما تزریق ژل گونه خواهد بود. ... ادامه مطلب