درمان جوش در اصفهان

انواع جوش صورت

جوش صورت بعد از دوران بلوغ معظلی است که نیاز به توجه ویژه دارد.در زمانی که میزان هورمونها بعد از بلوغ دستخوش تغییرات میشود،فولیکول مو وغدد چربی درگیر می شوند.ضایعات جوش به دو صورت التهابی وغیر التهابی دیده می شوند وعمدتا در نواحی صورت، سینه وپشت وگاه در نواحی ازجمله روی بازوها دیده می شوند.جوش بدلیل عوارض ظاهری وایجاد اسکارمی تواندآسیبهای روحی برای فرد ایجاد کند.دراکثر اوقات با افزایش سن جوشها خودبخود بهبود می یابند ولی هدف از درمان کاهش مدت وشدت جوش زدن وکاهش احتمال اسکار یا جای جوش خواهدبود.

البته علل دیگری نیز می توانند موجب جوش صورت شوند شامل:
1جوشهای حاصل از خاراندن درافرادی که بعلل عصبی پوست را دستکاری کرده ومی خارانند.
2جوشهای ناشی از دارو داروهایی ازجمله کورتیکواستروئیدهای خوراکی، تزریق هورمونهای مردانه، فنی توئین، ایزونیازید،برخی قرصهای جلوگیری از بارداری ،ریفامپین و...موجب بروزجوش می شوند.
3جوشهای موضعی تماسی دراثر تماس با مواد چرب وروغنی
4گاه بعلت مصرف طولانی وبدون نسخه آنتی بیوتیکهای خوراکی جوش ایجاد می شود.
5چوشهای شیر خوارگی وخردسالی که بیشتر در پسربچه های سنین 3 تا 24 ماهه دیده می شود.
6جوشهای بسیار شدید بشکل ضایعات بزرگ وبه چسبیده با مجاری تخلیه متعدد بویژه در آقایان وروی صورت،تنه واندام

دلایل عدم موفقیت دردرمان جوش
بسیاری از علل عدم موفقیت مربوط به عدم آموزش صحیح بیمار وانتظارات غیرمعمول اواز درمان می باشد.از علل مهم عدم پاسخ به درمان، مصرف کرمها ولوازم آرایشی بسیار چرب وجوشزا وتحریک مداوم محل چوشها مثلا دراثر خاراندن پوست یا آسیب مداوم به محل دراثر ژیلت زدن مکرر یا کشیدن لیف زبر وانتقال آلودگی ازمکانی به مکان دیگر باشد.شستشوی روزانه روسری وروبالشی وهر چیزی که با صورت در تماس مستقیم است توصیه می شود.

درمان جوش صورت
انتخاب روش درمان بسته به عامل جوش صورت خواهد داشت.