بهترین دکتر تزریق چربی به شقیه در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی در اصفهان / فواید و کاربردهای تزریق چربی به شقیقه

فواید و کاربردهای تزریق چربی به شقیقه

تزریق چربی به شقیقه به عنوان یک راهکار موثر و طبیعی برای بازگرداندن حجم از دست رفته شقیه ها و جوان ‌سازی این ناحیه، با ماندگاری بالا و نتایج طبیعی، گزینه‌ای مطلوب برای بسیاری از افراد است. این روش، به دلیل استفاده از چربی بدن خود فرد، خطر واکنش‌های آلرژیک به همراه ندارد و با ایجاد تعادل در صورت، به بهبود ظاهری و افزایش اعتماد به نفس کمک می‌ کند. در مقایسه با سایر روش‌ های جوان‌ سازی دیگر، تزریق چربی به شقیقه ها انتخابی پایدارتر و طبیعی‌ تر است که مزایای متعددی را برای بیماران به ارمغان می‌آورد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق چربی به شقیقه

نحوه تزریق چربی به شقیقه ها

تزریق چربی به شقیقه به‌ عنوان یک روش سرپایی با استفاده از بی‌ حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام‌ می‌ شود. اولین مرحله برای انتقال چربی به شقیقه، لیپوساکشن است. قبل از شروع فرآیند لیپوساکشن، پزشک محل مورد نظر را علامت ‌گذاری می ‌کند تا از نتایج طبیعی در انتها اطمینان حاصل کند. پزشک پس از اثر کردن بی‌حسی یا بیهوشی، برش‌های کوچکی در نواحی خاص بر روی باسن یا شکم ایجاد می ‌کند که از آن طریق یک لوله یا کانولای نازک وارد بدن می‌شود. چربی از طریق کانولا شکسته شده و استخراج می‌شود. پس از استخراج مقدار مورد نیاز چربی، برش‌های ایجاد شده بسته می‌شوند.
در مرحله بعدی نوبت به پردازش و خالص سازی چربی استخراج شده با استفاده از دستگاه سانترفیوژ می رسد. در مرحله نهایی چربی خالص شده به مناطق مورد نظر در ناحیه گیجگاهی و شقیقه تزریق می‌شود تا حجم از دست رفته جبران شود و نتایج مورد نظر شما ایجاد شود.

فواید تزریق چربی به شقیقه

چه افرادی مناسب تزریق چربی به شقیقه هستند؟

نکات مراقبتی قبل از تزریق چربی به شقیقه

مراقبت های بعد از تزریق چربی برای شقیقه ها

عوارض جانبی رایج تزریق چربی به شقیقه

خطرات مربوط به تزریق چربی بسیار کم می باشد؛ اما همه بیماران درد و تورم را تجربه می کنند. که آن هم موقتی بوده و با دارو تحت کنترل می باشد. باید توجه داشته باشید در صورتی که برای تزریق چربی به کلینیک معتبر مراجعه نکنید و تزریق توسط پزشک متخصص و با مهارت انجام نشود ممکن است دچارعوارض شوید:

چه نتایجی را می‌ توان از تزریق چربی به شقیقه انتظار داشت؟

این فرآیند به افزایش حجم و شکل شقیقه (لبه بالایی چشم) کمک می‌کند و اغلب باعث جوانی و تازگی بیشتری در چهره می‌شود.

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به شقیقه

ماندگاری تزریق چربی به صورت به عواملی مانند مقدار چربی تزریق شده، مهارت و تخصص پزشک در تزریق و رعایت مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی بستگی دارد، اما به طور کلی 2 تا 5 سال ماندگاری دارد.

مقایسه تزریق چربی به شقیقه ها با روش ‌های دیگر

تزریق چربی به شقیقه در مقابل بوتاکس:
بوتاکس نوعی ماده ریلکس کننده عضله یا به عبارتی فلج کننده عصب های حرکتی به صورت موقت است. جراحان زیبایی با استفاده از این روش چین و چروک های موجود در اطراف چشم، شقیقه و پیشانی را از بین می برند.اما تزریق چربی نوعی عمل جراحی محسوب می ‌شود که جراحان در این روش، چربی مورد نیاز خود را از بدن فرد استخراج می کنند و به آن ناحیه ای که می خواهند چین و چروک آن را از بین ببرند یا باعث حجم دهی شوند تزریق می کنند.
دومین مورد در مقایسه تزریق چربی و بوتاکس ماندگاری می باشد. مدت زمان ماندگاری بوتاکس بین ۴ الی ۶ ماه است. اما مدت زمان ماندگاری تزریق چربی را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد. با رعایت مراقبت های لازم ۷۰ درصد آن جذب صورت می گردد و در مدت زمان مشخصی، ماندگاری دارد اما بقیه چربی ها به صورت دائمی باقی می ماند.
تزریق چربی به شقیقه در مقابل فیلرهای هیالورونیک:
میتوان گفت ماندگاری تزریق چربی با توجه به مراقبت های پس از آن دائمی می باشد اما فیلرهای هیالورونیک موقتی می باشد. در تزریق چربی احتمال ایجاد حساسیت با توجه به اینکه از چربی بدن خود فرد استفاده می شود وجود ندارد اما در تزریق فیلر های هیالورونیک ممکن است افرادی که دارای پوست های حساس هستند، دچار علایم شدیدی همچون خارش، آکنه، التهاب شدید، خون‌ ریزی و یا قرمزی در ناحیه تزریق و یا واکنش‌ های نادر شوند.

عوامل مؤثر بر قیمت تزریق چربی به شقیقه

عوامل مختلفی از جمله چربی مورد نیاز برای تزریق، روش برداشت چربی، مهارت و تخصص پزشک و مکان کلینیک در تعیین قیمت تزریق چربی موثر می باشد.

سوالات رایج درباره تزریق چربی به شقیقه

1- معمولا از چه نواحی چربی برداشته می شود؟

معمولا از پهلوها یا هر قسمتی که چربی اضافه دارد مانند شکم ، قسمت خارجی ران و… می‌توان چربی را استخراج کرد.

2- آیا پس از تزریق چربی به شقیقه می توان ورزش کرد؟

ورزش پس از تزریق چربی باید متوقف شود یعنی به مدت چند هفته از انجام فالیت های سنگین خودداری شود. در صورتی که عادت به ورزش کردن منظم دارید، بعد از چند روز می توانید ورزش های سبک تری ( به شرط آن که موجب افزایش تورم و تعریق صورت نشود) انجام دهید. ورزش های کششی سبک مانند شنا و پیاده روی آرام مانعی ندارد.

3- فاصله ترمیم تزریق چربی به شقیقه ها چقدراست؟

فاصله ترمیم تزریق چربی اساساً به عوامل مختلف و متفاوتی بستگی دارد اما در یک نتیجه‌ گیری کلی، می‌توان گفت که نباید برای جلسه‌های بعدی تزریق چربی، بیش از حد عجله به خرج داد. اگر این کار را زیر نظر پزشک معتبر و با یک زمانبندی دقیق و اصولی انجام بدهید، برای مدت بسیار زیادی از اثرات مثبت این فعالیت برخوردار خواهید شد.

4- آیا قبل یا بعد از تزریق چربی به پرهیز غذایی وجود دارد؟

پیش از عمل غذای سبک میل کنید. همچنین از مصرف چای سبز و غذاهایی که در تهیه آنها از سیر استفاده می‌شود پیش و پس از عمل خودداری کنید. این مواد غذایی خونریزی و کبودی را افزایش خواهند داد.

نتیجه گیری

تزریق چربی نوعی درمان زیبایی برای پر کردن و جوانسازی شقیقه است. در این روش، چربی از بدن خود فرد و از قسمت هایی مانند ران پهلو و یا شکم برداشته مي شود و پس از طی پروسه فرآوری به شقیقه تزریق می شود. فرایند تزریق چربی به شقیقه به عنوان یک راهکار موثر و طبیعی برای بازگرداندن حجم و جوان ‌سازی شقیقه ها ، با ماندگاری بالاتر از روشهای دیگر و نتایج طبیعی، گزینه‌ ای مطلوب برای بسیاری از افراد است. نکته بسیار مهم در رابطه با تزریق چربی به شقیقه در مقایسه با سایر روش ‌های جوان ‌سازی، عوارض بسیار کم به دلیل استفاده از چربی بدن خود فرد می باشد و انتخابی پایدارتر و طبیعی ‌تر می باشد که مزایای متعددی را برای بیماران به ارمغان می‌آورد به شرط آنکه حجم دهی به شقیقه ها به دست پزشک پوست متخصص و با تجربه انجام شود نتایج قابل پیشبینی خوبی برای شما به همراه دارد .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :